Flygning: Turkish Airlines (Boeing 777-300er) Business Class fra Dubai til Istanbul

Oppdatering: noen tilbud nevnt nedenfor er ikke lenger tilgjengelige. Se aktuelle tilbud her.Det er Mange Star Alliance-medlemmer, nok til at jeg aldri forventer å fly alle 28, men en skarp utelatelse for meg hadde vært Turkish Airlines, som jeg hadde hørt gode ting om gjennom årene. Turkish tilbyr ofte utmerket business-class-pris tilgjengelighet, for å starte opp, men dessverre var det ikke noen seter åpne på flyreiser som kunne få meg hjem etter Dubai Air Show.

Det var en annen rynke jeg endte med å måtte håndtere: planen var å fly Til Istanbul Atatü Flyplass (IST), Men Noen dager etter at jeg bestilte, suspenderte Tyrkia visumtjenester for amerikanske passinnehavere. På den tiden skjønte jeg at situasjonen kunne forandre seg mellom da og flyet mitt i midten av November, og selv om det ikke gjorde det, kunne jeg fortsatt krysse grensen til Tyrkia. Nå, i skrivende stund, visum forbudet har blitt løftet helt.

Booking

Gitt at det ikke var premieplasser på flyene jeg trengte, bestilte vi en fullt refunderbar enveisbillett for $2800, og jeg sjekket ofte tilbake for å se om priser ble tilgjengelige. De gjorde aldri, og til slutt gikk begge mine flyreiser ut full. Vi bestemte oss for å beholde den betalte bestillingen, gitt at det ikke var egnede prisalternativer, og at jeg ville ha mulighet til å gjennomgå både 777 – 300er og A330-300, de to brede flyene tyrkiske flyr til og fra USA.

vi bestilte flyvningen Gjennom Amex Travel og betalte Med platinum-Kortet® Fra American Express, og tjente 5x poeng for en samlet Sum På 14 000 Medlemsbelønningspoeng.jeg tjente 2.338 miles for denne fem timers hop Til Istanbul og 6.270 miles for min videre flytur Til New York-JFK, som jeg krediterte United MileagePlus, mitt primære Star Alliance-program. Jeg tjente også en totalsum på 6 886 Premier-Kvalifiserende Miles, noe som hjalp meg med å nå neste oppgraderingsgrense, og tjente meg to Globale Premier-Oppgraderinger Og ytterligere To Regionale Premier-Oppgraderinger. Så, til slutt, det var en ganske solid hale.

Når Amex utstedte billetten min, kunne jeg gå over til tyrkias nettsted for å velge seter. Det var ikke mange igjen å velge mellom enda flere uker før avreise, men jeg slo meg PÅ 7B, et midtgang sete i den siste raden i business-class hytta.

Innsjekking

jeg forlot hotellet mitt litt tidligere enn jeg ellers ville ha, ankommer Dubai International Airport (DXB)rundt 6:00am. Jeg skjønte at jeg kunne ha problemer med å sjekke inn, gitt visumforbudet, men datamaskinen spyttet ut boardingkortet mitt uten at agenten bekreftet at jeg var kvalifisert for innreise Til Tyrkia. Jeg var litt bekymret, gitt at jeg hadde en to-dagers stoppested I Tyrkia, men jeg antok at jeg ville være klar hvis jeg klarte å gjøre det til flyplassen I Istanbul. Ting var sikkert av til en god start.

Mens Emirates-og Qantas-flygninger går fra Den kanskje mer tiltalende Terminal 3, opererer de fleste andre internasjonale flyselskaper inn og ut Av Terminal 1. Det var ikke mye av en kø på sikkerhet eller passkontroll, så jeg var gjennom til intra-terminal tog i løpet av få minutter. Derfra kom jeg til hovedterminalområdet, som var like tomt.

Lounge

som business-class-passasjer var jeg kvalifisert for innreise Til Marhaba Lounge (også tilgjengelig For Priority Pass-medlemmer). Så uansett hvilket flyselskap jeg flyr, kunne jeg ha kommet inn takket være Chase Sapphire Reserve-kortet mitt, sammen med en håndfull andre.

som resten av terminalen var salongen ganske tom, kanskje på grunn av den tidlige timen.den viktigste spisestue var langt den travleste delen, men selv der jeg hadde mitt valg av et halvt dusin eller så tabeller.

jeg visste at jeg snart ville nyte fenomenale Turkish Airlines Do & co catering, så jeg gjorde ikke ting meg selv i salongen, selv om det var en håndfull tiltalende alternativer.

i tillegg til salater og hummus, var det smørbrød og varm frokost elementer som egg og kylling pølse.Siden jeg ikke spiste, bestemte jeg meg for å hente på jobb i stedet — denne salongen hadde lett noen av de raskeste Wi-Fi jeg noensinne hadde kommet over på en flyplass.

Hytte og Sete

jeg tok veien til avgangsporten en time eller så før flytiden og hoppet i køen, siden jeg ønsket å være først om bord for å ta bilder av den tomme hytta.Tyrkias 777-300ERs tilbyr 49 seter mellom to hytter-gruven var i den mindre hytta like foran økonomien. Alle seter var 22 inches bred med 78 inches av banen, og de var helt ligge-flat, selvfølgelig.

Seter på dette flyet ble arrangert i en 2-3-2-konfigurasjon — noe som virkelig bummed meg ut-flyselskapet tok en ellers førsteklasses business class og lagt til midt seter. Grrrrrr.

på toppen av det var det ikke massevis av personvern-du kunne lett se dine kabinekamerater gjennom hele flyturen.

det var totalt to business-class toaletter, som ligger mellom de to hyttene.

mens små, lavs var rene og friske.

jeg noterte også faux flyvinduet-det var åpenbart ikke det samme som den virkelige tingen — men jeg satte pris på forsøket.i fremtiden kan jeg velge vinduet, i stedet, spesielt gitt at det var nok tonehøyde for å komme inn og ut uten for mye innsats.tyrkisk driver to versjoner av 777-300ER; heldigvis endte jeg med den nyere av de to, noe som medførte mer moderne finish og et høyere underholdningssystem.jeg fant det å være en anstendig mengde oppbevaring i setet-lommen til siden av setet var romslig nok til en vannflaske og mindre elektronikk, og jeg klarte å klemme ryggsekken min inn i det store rommet under den osmanske over.

setekontrollene var ganske grunnleggende, og jeg hadde problemer med å få den i den liggende posisjonen jeg sikte på. Jeg endte opp med å trykke på sengeknappen til jeg var halvveis og la den være der for det meste av flyet.

setet var ganske behagelig som en seng, men igjen følte jeg meg ganske utsatt for resten av hytta.

Fasiliteter

Venter på setet mitt var et par tøfler, pluss en veldig enkel amenity kit. For å være ærlig, forventet jeg ikke noe i det hele tatt på et fly så kort, så tannsettet, øyemasken, øreproppene og sokkene var mer enn tilstrekkelig.

Det var også noe anstendig Philips støyreduserende hodetelefoner.

mens neppe den største jeg hadde sett i biz, denne nyere versjonen av tyrkisk 777 sported up-to-date high-res skjermer.

du kan velge innhold ved hjelp av den kablede fjernkontrollen eller direkte på skjermen, selv om det var litt langt fra setet, så jeg gjorde mine valg ved hjelp av fjernkontrollen i stedet.

Det var et anstendig utvalg å velge mellom, inkludert topp Hollywood-filmer og internasjonale filmer.det var også et fremovervendt kamera, som er langt mindre vanlig på 777s enn de er på mer moderne fly som Airbus A350.

Mat og Drikke

Turkish Airlines er kjent for sin catering, som er levert Av Wien-baserte Do & Co. Alt var et skritt over det du ville finne på de fleste konkurrenter, med eksepsjonell oppmerksomhet på detaljer — swizzle-pinnene som følger med velkomstdrikkene, identifiserte også drikkene, for eksempel. Jeg gikk med limonata, som smakte mer eller mindre som vanlig limonade, men med en sitronskive og mynte som en velkommen blomstre.

tyrkiske staber ombord kokker som er utelukkende ansvarlig for mat og drikke prep. Selv vår korte flytur fra Dubai hadde en dedikert kokk.

menyen og tilhørende drikkekort hadde et elegant design.

siden dette var en morgen flytur, frokost ble servert. Det var fortsatt en multi-retters affære — men først opp var en liten grønnsak-og-ost spredning, som ble servert med frisk frukt, oliven, honeycomb og smør.

jeg var en stor fan av honeycomb og søte salt og pepper shakers.

det var også et utvalg av varmt brød, som ble servert fra kurven.

jeg ba om et glass vann og ayran, en tyrkisk yoghurt drink, som var velsmakende.

Vanligvis ville det vært nok mat for meg, men det var fortsatt en varm hovedrett å komme.

mine valg var en ost omelett med spinat og poteter, eller en tyrkisk ost bakverk med sopp og rød pepper. Jeg valgte sistnevnte, som var helt deilig.

til slutt avsluttet jeg måltidet med tyrkisk kaffe, som ble servert med Turkish delight.

Til Punktet

jeg likte min første flytur på Turkish Airlines, og mens visumrestriksjoner på den tiden kunne ha surnet min erfaring samlet, var jeg i Stand til å gå Inn I Istanbul uten for mye stress.Mens jeg definitivt tror tyrkisk trenger å dike sin 2-3-2-konfigurasjon med høy tetthet, er dette et anstendig produkt så lenge du ikke ender i midten — faktisk, med unntak av min solo Cathay Pacific hop Til Sri Lanka, kan jeg ikke huske en fire timers flytur mer tilfredsstillende enn dette.

jeg ville ikke gå ut av min måte å fly tyrkisk Til Vest-Europa, men for flyreiser Til Midtøsten eller Kanskje Til Og Med Asia, og med riktig pris eller pris tilgjengelighet, ville jeg ikke nøle med å prøve flyselskapet igjen.

Redaksjonell Ansvarsfraskrivelse: Meninger uttrykt her er forfatterens alene, ikke de av noen bank, kredittkortutsteder, flyselskaper eller hotellkjede, og har ikke blitt gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av noen av disse enhetene.

Ansvarsfraskrivelse: svarene nedenfor er ikke gitt eller bestilt av bankannonsøren. Svarene er ikke gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av bankannonsøren. Det er ikke bankannonsørens ansvar å sørge for at alle innlegg og/eller spørsmål blir besvart.